چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۵:۰۵
۰ نفر

گروه ورزشی: در حالی که همه چیز تمام‌شده به نظر می‌رسید و هواداران میلان با ناامیدی خود را برای خداحافظی از ستاره محبوب‌شان آماده می‌کردند سیلویو برلوسکونی مالک باشگاه در آخرین لحظات با اظهارات خود در مصاحبه زنده تلویزیونی با اسکای اسپورتس همه را شگفت‌زده کرد:

«نمی‌توانی هیچ بازیکنی را برخلاف خواسته‌اش مجبور به ماندن در باشگاهی کنی، بازیکنی که در یک باشگاه تنها نیمی از مبلغی که امکان دریافت آن را دارد می‌گیرد، ممکن است از وضعیت خود ناراضی شود. با این وجود من اعلام می‌کنم که کاکا در میلان می‌ماند چون روسونری را ترجیح می‌دهد و عشق برای او بیشتر از پول ارزش دارد. مذاکرات همین جا توسط من و کاکا شخصا به پایان می‌رسد و تنها چیزی که باید گفت این است که زنده باد کاکا!»

مذاکرات چندساعته بین نمایندگان منچسترسیتی، آدریانو گالیانی نایب‌رئیس میلان و پدر کاکا بر سر انتقال 91 میلیون پوندی این بازیکن از میلان به سیتی به توافقی سه جانبه ختم شد و حتی خبر جدایی وی ظرف 24 ساعت آینده نیز منتشر شده بود. اما برلوسکونی که گفته می‌شد تمایل زیادی به انجام این انتقال هنگفت و بی‌سابقه دارد تا به واسطه آن بدهی‌های باشگاه را تسویه و تیم را تقویت کند، خیال هواداران بی‌قرار میلان را آسوده کرد و نشان داد که از نظر او و کاکا پول همه چیز نیست. به گفته وی برای کاکا تبدیل‌شدن به گران‌ترین بازیکن جهان با دستمزد 500 هزار پوند در هفته در برابر عشقی که در میلان نسبت به او وجود دارد، هیچ ارزشی ندارد. مالک میلان که پیش از این گفته بود نمی‌خواهد کاکا در آینده با از دست دادن این پیشنهاد حسرت بخورد، دراین‌باره گفت: «من و کاکا شخصا در موضوع مداخله کردیم.

وقتی از دهان او شنیدم که ترجیح می‌دهد بماند و بعدها حسرت نخواهد خورد و اینکه به پوشیدن این پیراهن افتخار می‌کند و برای دوستی‌ها، محبت و شوری که حتی در این دو روز گذشته هواداران به او نشان داده‌اند ارزش قائل است، گفتم زنده باد و بعد یکدیگر را در آغوش گرفتیم. من نظرم را راجع به مسائل مربوط به خودم گفتم. او خودش خواست که به قراردادش با میلان وفادار بماند؛ قراردادی که روی یک تکه کاغذ امضا و مهر شده اما حالا می‌توانیم با یقین بگوییم که از صمیم قلب امضا شد. این پایان داستان است.

من واقعا خوشحالم که کاکا را در میلان داریم. او یک قهرمان بزرگ و یک مرد فوق‌العاده است. او میلان، همبازی‌ها و هوادارانش را به پیشنهاد منچسترسیتی ترجیح داد و گفت این کار را به این خاطر کرده که پول در زندگی، همه چیز نیست. پول مهم است اما چیزهای مهم‌تر دیگری هم وجود دارد. هواداران هم خوشحالند. پشت‌پا زدن به چنین مبلغ هنگفتی جای تحسین دارد.»

گالیانی نیز با تمجید از کاکا دراین‌باره گفت: «کاکا بر قلب‌های ما حکمرانی می‌کند. باشگاه و من از او ممنونیم. هواداران هم باید از برلوسکونی به خاطر این کار که فقط به خاطر عشق به روسونری انجام داد ممنون باشند. این بی‌تردید وسوسه بزرگی برای کاکا و برلوسکونی بود. اما بازیکن برزیلی ما به قلبش گوش کرد نه عقلش.»

میلیاردرهای ناکام شهر منچستر نیز خبر منتفی‌شدن انتقال کاکا را در وب‌سایت خود تایید کردند: «منچسترسیتی به مذاکرات خود با میلان برای خرید کاکا پایان داد. پیرو مذاکراتی که با میلان داشتیم به این نتیجه رسیدیم که طرفین به توافق نخواهند رسید.» گری کوک نیز با توضیح دراین‌باره سعی کرد موضوع را طوری جلوه دهد که انگار سیتی از انجام این انتقال منصرف شده است. وی دراین‌باره گفته: «با اینکه باشگاه منچسترسیتی علاقه زیادی به جذب بازیکنانی با کلاس جهانی و کیفیت کاکا دارد اما ما در قبال هواداران مسئولیم و این معاملات باید از همه لحاظ از جمله تجاری، مالی و نتایج در زمین مناسب باشد.»

کاکا: من به میلان تعلق دارم

هواداران میلان که اعتراضات خود نسبت به فروش کاکا را از روزها قبل آغاز کرده بودند حین مذاکرات نمایندگان باشگاه‌ها و پدر کاکا نیز بیرون از دفتر میلان جمع شدند تا مانع از انجام این انتقال شوند. پس از آن راهی محل سکونت کاکا شدند تا با خواندن سرودهایی از او بخواهند که تیم را ترک نکند و تنها زمانی محل را ترک کردند که او از پنجره خانه خود به آنها اطمینان داد که به خواست‌شان عمل می‌کند. یکی از طرفداران 20 ساله کاکا که در میان جمعیت حاضر بود دراین‌باره گفت: «ما نامه‌ای به کاکا نوشتیم تا به او یادآوری کنیم که چه ارزشی برایمان دارد و از او بخواهیم که بماند.»

کاکا نیز که به شدت تحت تاثیر حمایت هواداران قرار گرفته بود با تاکید بر ماندن در میلان گفت: «در جایی که همه من را دوست دارند احساسی فوق‌العاده دارم و بسیار خوشحالم. از خانواده‌ام ممنونم که به من اجازه دادند در این مورد خودم تصمیم بگیرم. برخلاف آنچه که بعضی‌ها نوشته‌اند من هیچ مشاجره‌ای با پدرم نداشتم. همانطور که به من توصیه کرده بودند، به ندای قلبم گوش کردم. در میلان افراد فوق‌العاده زیادی وجود دارند مثل برلوسکونی و لئوناردو که برای من بیش از یک مدیر و یک دوست واقعی هستند. من هیچ وقت درخواست افزایش دستمزدم را نداشته‌ام و هرگز هم نخواهم داشت. میلان همیشه به من لطف داشته و هر وقت که احساس کرده لازم است، دستمزدم را زیاد کرده. من فقط می‌توانم از آنها به این خاطر تشکر کنم. بعد از بازی شنبه مردم حمایت خود را از من نشان دادند.

نقاشی‌هایی را از بچه‌هایی گرفتم که سعی می‌کردند من را متقاعد به ماندن کنند. این فوق‌العاده بود. به یاد دارم که وقتی سائوپائولو را ترک کردم بعضی از هواداران علیه من اعتراض کردند. در عوض اینجا همه پشتیبان من بودند.

 من این تصمیم را با چند تن از دوستانم در خانه جشن می‌گیرم. میلان در گذشته هیچ وقت به پیشنهاداتی که برای من مطرح می‌شد گوش نمی‌کرد اما این بار فرق داشت و باید راجع به آن فکر می‌کردم اما بعد تصمیم گرفتم که بمانم. هم‌تیمی‌های من رفتاری باورنکردنی داشتند. همه آنها سعی کردند من را دلگرم کنند و در این مدت من را تنها نگذارند. من حتی یک دقیقه هم بازیکن منچسترسیتی نبودم.»‌

کد خبر 73535

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز